top of page

PRAWO OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

Kancelaria oferuje pomoc prawną w zakresie prawa ochrony konkurencji, w szczególności dotyczącą doradztwa prawnego zarówno dla przedsiębiorców, podmiotów gospodarczych (szczególnie zajmujących się sprzedażą, w tym na odległość) jak i konsumentów, w tym m.in.:

  • pomoc prawna w zakresie obowiązków informacyjnych, potrzebnych zgód, skutków nie poinformowania klienta o opłatach, potwierdzenia warunków zawieranej umowy, identyfikacji praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów,

  • sporządzanie pism,

  • analiza spraw, problemów prawnych czy sporządzanie opinii dotyczących ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz kodeksu cywilnego w zakresie dotyczącym prawa konsumenckiego,

  • ocena zgodności podejmowanych lub planowanych działań z obowiązującym prawem, w tym umów dystrybucyjnych, agencyjnych, franchisingowych i licencyjnych (compliance),

  • prowadzenie spraw z zakresu alternatywnych metod rozstrzygania sporów: bez udziału sądów powszechnych, przy pomocy niezależnych osób trzecich, arbitrów,

  • sporządzanie pism do: Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,

  • pomoc prawna w sprawach związanych ze sprzedażą i zakupem na odległość, odstąpieniem od umowy (w tym zawieranych przez Internet, telefon),

  • pomoc w sprawach z zakresu umów zawartych poza lokalem przedsiębiorcy  (np. zakup przedmiotu po prezentacji, pokazie) i formułowaniu przysługujących roszczeń,

  • praw, obowiązków i roszczeń związanych z dostawą niezamówionego towaru (np. prenumeraty czasopisma) czy z opóźnieniem w dostawie zamówionego towaru.

Ponadto Kancelaria reprezentuje strony przed sądami, organami i instytucjami (w tym UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) w postępowaniach w tym m. in w sprawach:

  • roszczeń z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (o zaniechanie niedozwolonych działań, o usunięcie skutków niedozwolonych działań; złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie, o naprawienie wyrządzonej szkody, o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści, o zasądzenie odpowiedniej sumy pieniężnej),

  • o dochodzenie praw konsumenckich,

  • reklamacji towaru,

  • reklamacji usług,

  • żądania obniżenia ceny wadliwego towaru,

  • wymiany towaru,

  • odstąpienia od umowy sprzedaży,

  • rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy,

  • dostawy i zwrotu towaru zamówionego przez Internet, telefon,

  • o nieuczciwe praktyki rynkowe,

  • dotyczących reklamy wprowadzającej w błąd,

  • dotyczących podrabiania produktów,

  • o stosowaniu praktyk nieuczciwej konkurencji, (np. nadużywanie pozycji dominującej, stosowanie oznaczenia wprowadzającego w błąd, zmowa cenowa itd.),

  • dotyczących zakazu porozumień ograniczających konkurencję,

  • postępowania antymonopolowego i wydawania decyzji dotyczących praktyk ograniczających konkurencję oraz w sprawach koncentracji,

  • reprezentowania klientów w toku prowadzonego przez Prezesa UOKIK postępowania (np. w sprawie koncentracji, postępowanie antymonopolowe, z zakresu porozumień ograniczających konkurencję, nadużywania pozycji dominującej, praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów),

  • postępowania i wydawania decyzji o uznanie postanowień wzorców umowy za niedozwolone,

  • postępowania i wydawania decyzji dotyczących praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i nakładania kar pieniężnych.

Ze względu na różnorodność możliwych problemów prawnych, spraw i roszczeń, wyżej wymieniony katalog jest tylko przykładowy, a Kancelaria może podjąć się prowadzenia także innego rodzaju spraw lub udzielić pomocy prawnej w zakresie wyżej niewymienionym.

bottom of page